Trend Twitter

Türkiye’deki Twitter çılgınlığını hepimiz biliyoruz. Hatta hangimizin bir Twitter hesabı yok ki? Ya da tweet atmadığımız bir gün var mı? Milyonlarca insanın – ki markalar için hepsi birer tüketici ve hedef kitle mensubu – aynı ekrandan birbirine bağlandığı ve güncel konular ve günlük yaşam hakkında diyalogda bulunduğu bir platformda markaların yer almaması akıl almaz olurdu. Sinirlenen de tweet atıyor, memnun/mutlu olan da, üzülen de, heyecanlanan da… Ve bu tweet’lerin çoğu da markalar hakkında.
Evet; markalara ve Twitter Türkiye’ye göre Twitter’da paylaşılan içeriklerin büyük bir kısmı markalar hakkında. Bu noktada markaların kendini ifade etmesi, tüketicilerini dinlemesi, konuşmanın bir parçası olması ve ürün/hizmet geliştirmesi için bile Twitter büyük fayda sağlayan bir mecra.
Hatta o kadar faydalı ve ön planda tutuluyor ki son zamanlardaki TV reklamı ve Twitter hashtag’i ortak çalışmalarının da giderek büyümesi bu fikri net bir şekilde destekliyor. Hashtag’siz ya da Trend Topic’siz bir günümüz geçmiyor zaten. Peki bu’Kalabalık’ içinde markalar kendini nasıl ‘ayrı’ tutuyor?
Markaların bu konuda başvurduğu en önemli araç tabii ki Twitter reklamları. Promoted Tweet ve Keyword Targeting ise baş tacı. Türkiye’de Twitter reklamlarını en çok kullanan 4 markanın sorumlularına sorduk. Cevaplar aynı. Hepsi 2014 yılında bu seneye oranla Twitter üzerinden daha fazla kampanya kurgusu hayata geçirmeyi planlıyor, Twitter’a ayrılan bütçeler büyüyor.
Markaların beklentilerini ve ve bu reklam araçlarının onlara nasıl ve nerede fayda sağladığını sorduk. Tabii bir de başarılı olmuş Twitter kampanyalarını…
  • Pegasus’un 4 Eylül – 24 Eylül 2013 tarihleri arasında hayata geçirdiği “Pegasus’la Barselona” dijital kampanyasında, www.pegasuslabarselona.com web sitesi’ne Twitter hesaplarıyla bağlanan kullanıcılar, karşılarına çıkan Barselona ile ilgili keyifli tweet alternatiflerinden birini seçerek  kendi Twitter hesabında yayınladı. Kampanyanın asıl ilginç yanı; seçilen tweetlerin sistem tarafından otomatik olarak İspanyolcaya çevrilerek Twitter’da yayınlanıyor olmasıydı. Kampanya süresince 41,820 tweet atıldı ve sosyal medya üzerinde 3,5 milyon kişiye ulaşılarak Twitter bir süre İspanyolca konuştu.
  • Pegasus ana sponsorluğunda 19-24 Ağustos tarihleri arasında bu yıl 7. kez düzenlenen Pegasus Airlines PWA Windsurf Dünya Kupası etkinliğinde sosyal medya üzerinde #rüzgaraşkına hashtagi ile sörfün, denizin, rüzgarın ve özgürlüğün hikayesini arandı. Ağustos ayı boyunca aynı hashtag ile 2000’e yakın user generated content ile rüzgar sörfü anlamında ciddi bir farkındalık sağlandı.
  • Ford ise Twitter’da #güzelbirgüniçin ve #olursagüvenirim hashtag’leri ile iki farklı promoted trend kampanyası gerçekleştirdi. Fiesta modeli için hayata geçirilen 24saatinvar.com projesi dahilinde #güzelbirgüniçin ana hashtag olarak belirlendi. #güzelbirgüniçin hashtag’i ile yapılan Promoted Trend kampanyasında yaklaşık 40.000 kullanıcı ile etkileşime geçildi. Ford 2.El araçların tanıtımı için #olursagüvenirim reklam yayını da oldukça yüksek etkileşim oranlarına ulaştı.
  • Ülker’in Twitter kampanyaları arasında üç önemli hashtag çalışması trending topic oldu; #bencebayram, #icimdenbirses ve #ramazaninvazgecilmezi.
  • Ülker’e ait Hanımeller bisküvi markası için gerçekleştirilen “anne mucizeleri” içerikli TV reklamı  yine #annemucizeleri hashtag’i ile desteklendi. Hashtag ile  kendi annelerinin mucizelerini paylaşan twitter kullanıcıları arasından yapılan çekilişle 50 kişi Teknosa Hediye Çeki kazandı.
  • Ülker’in Radyo DJ’i Nihat ile Sivrisinek adlı radyo programında gerçekleştirdi #bibiskremversem hashtag kampanyası ile  tweet atan yaklaşık 2000 şanslı kullanıcıya biskrem kolisi hediye edildi.
  • ING bank’ın #BirTweetimeBakar ile ilk kampanyasında 26 Mayıs günü toplam 28k tweet, kampanya boyunca 7.5 k tweet atıldı. Etkileşim oranı 11.6%.

Yorumlar