Yayın-içi Reklamlar ve Dizilerin geleceği



TV de kuşak dışı iletişim dönemi başlıyor! TV de reklam kuşakları daralıyor; marka ve ürünler artık dizilerin bir parçası olacak.

House M.D.'de Nike ayakkabı , Sex and The City'de zamanında olan Marlboro Light reklamı , Supernaturel'da olan zippo reklamı ile yurt-dışında geçmişten beri gelen bu sektör ülkemizde önce yasaklı olup karartma ile engellenmekte yada marka adı sökülmüş şekilde eşyalar,ürünler yer almaktaydı. Görünümün kötü olması , uzayan  reklam dilimleri ve ticari kazançların düşmesi sonucunda artık gizli reklamlar Türk Televizyonculuğuna da girmiş bulunmakta. 



Gerçi benim şahsi görüşüm ilk 2-3 sene biraz sıkıntı çekeceğimiz  yönünde. Neden derseniz; reklamcılık hala Türkiye'de o kadar gelişmiş bir sektör değil. Pastası oldukça büyük olmasına rağmen ortalık başarısız reklamdan geçilmiyor. Bu başarısız reklamların dizi içinde olması ile birlikte reklamların diziye ''yedirilmesinden'' ziyade dizinin reklamlara kurban gitmesi söz konusu. Ya da en korkuncu  zorlama gizli reklamlar alınacak. Zorlama sosyal mesaj kaygılı metinlerin sırıtması ve izleyiciyi kaçırması gibi bu reklamlar da izleyiciyi kaçıracaktır.



Türk halkı dizilerle kendisini özdeşleştirmeyi çok seven bir toplum yapısına sahip olduğundan -örneğin gaffur pijaması,hürrem  yüzüğü,sıla tokası,polat çakmağı etc..- dizi-içi reklamlar oldukça canlı bir sektör olacağını öngörmekteyim.

Türk dizilerinde başarılı diyebileğim tek örnek -ki kasti yapılıp yapılmadığını bilmiyorum- Range Rover ve Mercedes reklamlarıdır. Tüm güçlü karakterler bu arabalara binmektedirler. Bakalım  önümüzdeki günlerde bizi neler bekleyecek...

Yorumlar